Kasa fiskalna kto musi

Gdy prowadzimy sprzedaż produktów lub usług na sytuacja osób fizycznych (takich, jakie nie prowadzą działalności gospodarczej) niezbędna będzie nam kasa lub drukarka fiskalna. Po jej zakupie, szczególnie istotne jest zgłoszenie urządzenia fiskalnego i fiskalizacja. Wszystkie procedurze połączone z kasą fiskalną winnym być zakończone w ciągu dwóch miesięcy od jej zakupu.

Zgłoszenie do naczelnika właściwego urzędu skarbowego powinno zostać złożone jeszcze zanim zaczniemy ewidencjonowanie sprzedaży na kasie fiskalnej. Co powinno znaleźć się w takim zgłoszeniu? Przede wszystkim, należy napisać, jaka będzie istotna liczba kas fiskalnych granych w biurze. Należy też podać adresy miejsc, gdzie będą one grane. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. dokładnie określa sposób, w jaki winno się odbywać zgłaszanie kas. Zgodnie spośród nim najpóźniej w dniu utraty prawa do rozwiązania z bycia kasy fiskalnej należy zamontować ponad część ze zgłoszonych do naczelnika urzędu skarbowego kas. Wraz z początkiem następnego miesiąca należy włączyć do ewidencjonowania pozostałe kasy fiskalne. Gdy mamy obecnie zgłoszone i umieszczone kasy fiskalne, należy przeprowadzić ich fiskalizacji. Jest ona potrzebna, jeżeli zależymy wykorzystywać kasy i drukarki w pracy gospodarczej.

Na czym polega fiskalizacja kasy fiskalnej? Na przypisaniu do pamięci kasy fiskalnej modułu fiskalnego (numeru NIP podatnika). Myślmy o tym, iż jest zatem operacja jednorazowa, mocna i nieodwracalna. Bardzo ważne jest, aby fiskalizacja kasy fiskalnej została przygotowana w rodzaj profesjonalny, przez przygotowanego do tego właśnie serwisanta. W sukcesie błędu, niemożliwe będzie cofnięcie źle przeprowadzonej fiskalizacji, wskazany będzie kup nowej kasy fiskalnej, co oznacza niemały wydatek. Dzięki zastosowaniu fiskalizacji kasy, możliwa będzie jej działalność w porządku fiskalnym. Od dzisiaj w myśli kasy zapisywane będą dobowe raporty, zawierające wiedze na temat dziennej sprzedaży. Po zakończeniu fiskalizacji kasy, w ciągu siedmiu dni należy zgłosić ją do naczelnika właściwego urzędu skarbowego. Poskutkuje to uzyskaniem numeru ewidencyjnego.